18 Şubat 2008 Pazartesi

PARAŞÜTLE GÖKYÜZÜNDE SÜZÜLMEK...

Siz, hiç kendinizi bulutların arasından geçerek süzülen bir uçağın içinden aşağıya doğru bıraktınız mı?
Hani birçok kişinin kuşlara özenerek uçma arzusunu yerine getirmek istemesi gibi. Kendinizi rüzgara bırakarak yukarıdan aşağıyı seyrederek inmek, güneşe yukarıdan bakabilmek, gökyüzünde bulutlara ve rüzgara daha yakın olabilmek, onlara dokunabilmek, ister miydiniz?
Bugün bu arzularımızı gerçekleştirmek artık sadece bir hayal değil. Paraşütle atlamak, bir çok kişinin kolayca yapabildiği bir spor haline geldi. Günümüzde bir çok kişi paraşütle atlayabilmek için paraşüt eğitim kurslarına katılıyor ve belli çalışmalar sonrasında gözetim altında denemeler yapılıyor.
Ama gökyüzünde maviliklerin arasında her yere tepeden bakabilmek, kendini bir kuş gibi hissetmek her ne kadar çok keyifli de olsa hemen atlayışa geçmek kolay değil. İsteyen herkes hemen paraşüt kurslarına katılamıyor.
Öncelikle eğitim merkezlerinde adaylarda aranan belli kriterler, bazı şartlar var. Yaş, eğitim, kilo ve boy özellikleri önemli. Eğer sizin durumunuz eğitimcilerin belirledikleri kriterlerle uyuyorsa o zaman paraşüt kurslarına katılabilir ve rüzgarın sesini daha yakından duyabilirsiniz demektir.
Bir çok yerde yapılan bu atlayışların hepsi eğitim ve deneme ile yapılıyor. Paraşütçülükte ilerlemek isteyenler ise, bol bol atlayış yapabilmeki için devam eden eğitimlere katılmalı. Alınan her eğitim kişilerin bu alanda ilerlemesine ve gelişmesine sebep oluyor böylelikle Bir kuş misali gökyüzünde süzülmenin keyfine de diyecek olmuyor tabi..
yazı ve fotograf:: Gönen Gerzile

Hiç yorum yok: